In de reclame
zijn twee vrouwen samen in een bar. Een van hen is eigenaresse van een
Renault Twingo. De ander gaat met haar mee naar huis en ze belanden schaars
gekleed in bed.
Nadat de Twingo-eigenaresse geblinddoekt wordt, trekt de ander snel haar
kleren weer aan om er vandoor te gaan in de Renault-auto. Verbouwereerd
blijft de geblinddoekte vrouw achter in bed.
Aan het einde van de reclame komt Renault met de woorden "De nieuwe
Twingo Miss Sixty. Het is een vrouwending." In het filmpje krijg je
verder geen technische specificaties van de auto of beelden van het
interieur.
Beledigd
Op internetfora in Italië is er ophef ontstaan over de reclame. Vooral
homoseksuelen laten zich horen en stellen dat het filmpje beledigend is voor
lesbiennes. Anderen sluiten zich aan bij de Renault-slogan ‘Drive the
change’, en vinden het wel een aangename verandering.
In de Engelse krant The Telegraph licht de ontwerper van het filmpje, Daniele
Tranchini van het Milanese bedrijf Publicis, toe wat de bedoeling was van de
reclame. "We wilden een filmpje maken dat origineel en vermakelijk was,
zonder vulgair te zijn. Ik heb het idee dat we daarin geslaagd zijn."
Waar Mediaset, eigendom van Premier Berlusconi, en TV RAI besloten om het filmpje
niet meer uit te zenden, doet Sky dit als enige nog wel. Ook is de reclame
nog te zien op Youtube. Daar is het filmpje een grote hit. Op donderdag 23
december was het al 590 duizend keer bekeken.
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl